Hamilelikte Beslenme Tablosu

Hamilelikte Beslenme Tablosu

Hamilelikte Beslenme Tablosu

Hamile bir bayan hamileliği boyunca 9 ile 12 kg arasında kilo almalıdır. Hamileliği veya gebeliği boyunca vitamin ve mineral içeren birçok besin tüketilmelidir. Bunu özellikle bebeğin gelişimi için yapmalıdır ve folik asit dediğimiz bebeğin merkezi sinir sisteminin gelişiminde rol oynayan yararlı bir besindir. Hamilelikte beslenme tablosu bebeğin gelişimi için ve annenin de bu durumdan zarar görmemesi, sağlık problemi yaşamaması için bu tabloya uyup faydalı besinleri tüketmelidir.

Neler Yenilmelidir?

                Hamilelikte beslenme tablosu şu şekilde olabilir; taze sebze ve meyveler, fındık, ıspanak bol miktarda folik asit içermektedir. Bu sebze ve meyvelerin pişirilirken az pişmiş olmasına, çiğ olmasına veya haşlanmış olmasına dikkat edilmelidir çünkü bu şekilde yenilmesi daha faydalı olacaktır. Yedikçe vücutta depolanmayan bu sebze ve meyveler günlük alınmalıdır. Özellikle bebeğin beyin gelişimine katkıda bulunan balık en önemli besin değeri yüksek yiyeceklerden birisidir. Başka bir besin değeri yüksek olan yiyeceklerden birisi de et ve et ürünleridir. Et ve balıkta demir vardır ve vücuda demir alımı bebeğin gelişimi için başka bir önemli besin ürünüdür. Kemik gelişimi için ihtiyacı olan kalsiyum bu besinlerden sağlanabilmektedir.

Gebelikte Fazla Kilo Almadan Sağlıklı Bir Şekilde Beslenilebilir

Hamilelikte beslenme tablosu içerisinde şunlarda yer almaktadır;

  • Yağsız beyaz peynir
  • Beş dilim ekmek
  • Bir porsiyon balık
  • 2 su bardağı yağı alınmış süt

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ